Retur

Returhantering

Som kund hos Ljudfokus har du rätt att ångra ditt köp inom 60 dagar från det datum du mottagit produkten.
För att få returnera en vara måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick (som när du köpte den).
Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten enligt Distans- och hemförsäljningslagen.
Returrätten/ångerrätten gäller inte specialbeställda varor som inte finns i vårt ordinarie sortiment.
Vid retur av delar i ett paket där priset är rabatterat betalar kunden ordinarie pris för den enskilda produkten som behålls i kundens ägo.
Emballera produkten väl så att den kommer fram till oss i ett oförändrat skick. Vi ser helst att du skickar tillbaka produkten i samma emballage som den ankom i eller likvärdigt så att produkten är skyddad under transporten.

Rätten att returnera gäller inte tillklippta produkter som t.ex. kablar och tyger på löpmeter eller specialbyggda produkter.
Produkter som i och med användande kan anses icke sanitära, som exempelvis in-ear hörlurar, godkännes ej. 


Du kan själv ordna frakten och då rekommenderar vi att du använder Företagsfrakt, se våra köpvillkor för korrekt returadress. Alternativt så kan du köpa en fraktsedel från oss, och då kommer kostnaden gå efter returens totala vikt. Se nedan för prislista.

Under 1 kg: 49:-
Mellan 1-5 kg: 79:-
Mellan 5-15 kg: 149:-
Mellan 15-20 kg: 179:-
Mellan 15-35 kg: 199:-
Vid pallfrakt: 399:-

För att vi ska kunna hantera din retur, behöver du skapa ett returärende i vår returportal.
Du behöver fylla i alla uppgifter och dessa hittar du i din orderbekräftelse som skickats via mailen eller via det kvitto/garantibevis i pappersform som följde med i din leverans från oss.
Om du är osäker på att du fått detta kvittot så kolla på kartongen, då det vid leveransen sätts i en plastficka.

Visste du att du kan frysa din betalning medan vi tar emot och hanterar din retur?
Om du valt att betala via Klarna Faktura eller Konto kan du rapportera din retur i Klarnas app eller på Klarna.se.
Inne på Klarna.se eller i deras app kan du gå till det berörda köpet och klicka på “Rapportera retur”. Då kommer din faktura att automatiskt pausas så att du inte behöver betala något under tiden returen är inskickad och hanteras av oss. När vi registrerat returen så kommer du få en uppdaterad faktura från oss för de varor du valt att behålla.

Värt att notera är att du måste ange bokstaven L före både ditt kundnummer och ordernummer för att du skall kunna slutföra ditt ärende. 
Skulle det vara en manuellt hanterad order över telefonen så är ditt kundnummer med största sannolikhet ditt mobilnummer och ordernumret börjar med bokstaven O.

Du behöver även ange "antal" på produktraden för att den specifika produkten ska bli markerad.
Är det exempelvis ett par högtalare så anger du 1. 

Klicka här för att komma till vår returportal!

Snabba leveranser

Vi jobbar hårt för att du ska få ditt paket så snabbt som möjligt. Alltid fraktfritt vid order över 2500kr.
(gäller ej leverans med pall)

Vi har nöjda kunder

Vårt mål är att sätta ett leende på läpparna och välljud i öronen på alla våra kunder. Vi nöjer oss bara med nöjda kunder!  

Vi kan det vi säljer

Vi har varit i branschen i över 30 år, och vårt mål har alltid varit bättre ljud för mindre pengar.