Retur

Returhantering

Som kund hos Ljudfokus har du rätt att ångra ditt köp inom 60 dagar från det datum du mottagit produkten.
Ångerrätten gäller ej vid köp genom företag.
Som konsument har du rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion.
Värdeminskning kan ske om du som konsument använder eller hanterar varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den.

Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten enligt Distans- och hemförsäljningslagen.
Vid retur av delar i ett paket där priset är rabatterat betalar kunden ordinarie pris för den enskilda produkten som behålls i kundens ägo.
Emballera produkten väl så att den kommer fram till oss i ett oförändrat skick.

Rätten att returnera gäller inte:
- tillklippta produkter som t.ex kablar eller tyger på löpmeter
- specialbeställda produkter som inte finns i vårt ordinarie sortiment
- pickuper och ersättningsnålar till vinylspelare om plomberingen är bruten
- icke-sanitära produkter som in-ear hörlurar om plomberingen är bruten
- Ersättningsnålar eller pickup till vinylspelare (vid bruten förpackning)

Returavgifter
Du kan själv ordna frakten och då rekommenderar vi att du använder Företagsfrakt, se våra köpvillkor för korrekt returadress. Viktigt då är att du anger vilket ordernummer returen refererar till.
Alternativt så kan du köpa en subventionerad fraktsedel från oss, och
då kommer kostnaden gå efter returens totala vikt. Se nedan för prislista.

Under 1 kg: 49:-
Mellan 1-5 kg: 79:-
Mellan 5-15 kg: 149:-
Mellan 15-20 kg: 179:-
Mellan 15-35 kg: 199:-
Vid pallfrakt: 399:-

För att vi ska kunna hantera din retur, behöver du skapa ett returärende i vår returportal (se länk nedan). Du behöver fylla i alla uppgifterna och dessa hittar du i din orderbekräftelse som skickats via mailen eller via det kvitto/garantibevis i pappersform som följde med i din leverans från oss.
Om du är osäker på att du fått kvittot så kolla på kartongen, då det vid leveransen sätts i en plastficka. När alla uppgifter är korrekt ifyllda så dyker produktraderna upp halvt dolda i formuläret.

Värt att notera vid en registrering av en retur
- Bokstaven L måste anges före både ditt kund- och ordernummer
- En manuellt hanterad order (via SMS-länk) har mest sannolikt ditt mobilnummer som kundnummer samt att ordernumret börjar med bokstaven O
- Du behöver ange "antal" på produktraden. Är det ett par högtalare så anger du 1

Visste du att du kan frysa din betalning medan vi tar emot och hanterar din retur?
Om du valt att betala via Klarna Faktura eller Konto och om beställningen inte är betald, så kan du rapportera din retur i Klarnas app eller på Klarna.se. Då kommer din faktura att automatiskt pausas så att du inte behöver betala något under tiden returen är inskickad och hanteras av oss. När vi hanterat returen så uppdateras ditt köp via Klarna.


Klicka här för att komma till vår returportal!

Snabba leveranser

Vi jobbar hårt för att du ska få ditt paket så snabbt som möjligt. Alltid fraktfritt vid order över 2500kr.
(gäller ej leverans med pall)

Vi har nöjda kunder

Vårt mål är att sätta ett leende på läpparna och välljud i öronen på alla våra kunder. Vi nöjer oss bara med nöjda kunder!  

Vi kan det vi säljer

Vi har varit i branschen i över 30 år, och vårt mål har alltid varit bättre ljud för mindre pengar.