När ska jag beställa för att få mina varor innan Julafton 2023?
Vi gör alltid vårt bästa för att hålla leveransgarantin, men väder och förseningar hos Posten kan vi ej påverka så dessa leveransdatum gäller förutsatt att vädret är bra och att förseningar hos Posten ej sker.
För att få en prioriterad hantering hos oss på din leverans rekommenderar vi att du väljer tilläggstjänsten Expressleverans i kassan.
Följande leveranstider gäller på produkter som finns i vårt webblager.
Har vi produkten på lager markeras det med en grön bock och texten "Omgående leverans"
- Till storstäder: Stockholm, Malmö, Göteborg
Beställ senast Onsdag den 20:e december 15.00 med Expressleverans
Normal leveranstid: 1 arbetsdagar
Din försändelse ska levereras av Posten till närmaste utlämningsställe på fredag den 22:e.
(OBS! Gäller endast försändelser skickade som Mypack Collect)
- Söder om Gävle (endast fastlandet)
Beställ senast Onsdag den 20:e december 15.00 med Expressleverans
Normal leveranstid: 1-2 arbetsdagar
Din försändelse ska levereras av Posten till närmaste utlämningsställe på fredag den 22:a.
(OBS! Större paket som Klass 5 eller Pall kan ibland ta en dag extra på grund av dess storlek. För dessa rekommenderar vi att beställa senast den 19:e december istället)
- Gotland eller norr om Sundsvall (Söder om Boden)
Beställ senast Onsdag den 20:e december klockan 15.00 med Expressleverans
Normal leveranstid: 2 arbetsdagarDin försändelse ska levereras av Posten till närmaste utlämningsställe på fredag den 22:a.
(OBS! Större paket som Klass 5 eller Pall kan ibland ta en dag extra på grund av dess storlek. För dessa rekommenderar vi att beställa senast den 19 december istället)
- Norr om Boden
Beställ senast tisdag den 19:e december klockan 16.00
Normal leveranstid: 3 arbetsdagarDin försändelse ska levereras av Posten till närmaste utlämningsställe på fredag den 22:a.
(OBS! Större paket som Klass 5 eller Pall kan ibland ta en dag extra på grund av dess storlek. För dessa rekommenderar vi att beställa senast den 18 december istället)
Tips för att få din order i tid
• Var noga att du anger korrekt mobilnummer när du lägger din order. Om vi kan SMS-avisera din försändelse tjänar du en leveransdag!• Se till att du får spårningsinformation och kollinummer när du lagt din order. Detta ska komma i samband med mailet från oss där vi informerar om att vi har skickat din order från vårt lager. - Har du inte fått något - kontakta oss direkt!
• Följ ditt paket dagligen så att det ser ut att komma i tid (jämför med en normal leverans).
• Verkar det som att ditt paket fastnat någonstans eller att det kommer knapphändig eller ingen spårningsinformation från Posten? - Kontakta oss eller Posten direkt
• Har du inte fått någon avi trots att ditt paket borde vara framme hos dig redan? - Kontrollera om paketet är framme med hjälp av ditt kolli-id. Avier är bara påminnelser.
• Står det på Postnord.se att det redan är framme men du inte har fått någon avi? - Ta med ditt kolli-id & legitimation för att hämta ut din försändelse
Spåra ditt paket med PostNords app
En annan smidig finess är att du kan dela din avi med en vän eller familjemedlem, som sen kan hämta ut paketet åt dig. Då använder ni båda mobilt bank-ID för att identifiera er.
Spåra ditt paket med Budbees app
Spåra ditt Bring-paket med Mina Paket
Visste du även att Bring erbjuder smidig upphämtning av paket. När din beställning landat på önskat ombud kan du gå in på länken i SMS:et och välja Bank-ID som legitimeringsalternativ. Ingen id-handling behövs, det vill säga! Har du fler frågor gällande våra fraktalternativ? Tveka inte att höra av dig!
Kontakt med Kundservice
Har du frågor gällande sista beställningsdatum eller våra olika leveransalternativ? Hör av dig till oss!