Julleverans 2023

När ska jag beställa för att få mina varor innan Julafton 2023?

 

Vi gör alltid vårt bästa för att hålla leveransgarantin, men väder och förseningar hos Posten kan vi ej påverka så dessa leveransdatum gäller förutsatt att vädret är bra och att förseningar hos Posten ej sker.

För att få en prioriterad hantering hos oss på din leverans rekommenderar vi att du väljer tilläggstjänsten Expressleverans i kassan.

Följande leveranstider gäller på produkter som finns i vårt webblager.
Har vi produkten på lager markeras det med en grön bock och texten "Omgående leverans"

  • Till storstäder: Stockholm, Malmö, Göteborg

    Beställ senast Onsdag den 20:e december 15.00 med Expressleverans

      Normal leveranstid: 1 arbetsdagar  

    Din försändelse ska levereras av Posten till närmaste utlämningsställe på fredag den 22:e.
    (OBS! Gäller endast försändelser skickade som Mypack Collect)

  • Söder om Gävle (endast fastlandet)

     Beställ senast Onsdag den 20:e december 15.00 med Expressleverans

      Normal leveranstid: 1-2 arbetsdagar  

    Din försändelse ska levereras av Posten till närmaste utlämningsställe på fredag den 22:a.
    (OBS! Större paket som Klass 5 eller Pall kan ibland ta en dag extra på grund av dess storlek. För dessa rekommenderar vi att beställa senast den 19:e december istället)

  • Gotland eller norr om Sundsvall (Söder om Boden)

    Beställ senast Onsdag den 20:e december klockan 15.00 med Expressleverans

       Normal leveranstid: 2 arbetsdagar

    Din försändelse ska levereras av Posten till närmaste utlämningsställe på fredag den 22:a.
    (OBS! Större paket som Klass 5 eller Pall kan ibland ta en dag extra på grund av dess storlek. För dessa rekommenderar vi att beställa senast den 19 december istället)

  • Norr om Boden

    Beställ senast tisdag den 19:e december klockan 16.00

        Normal leveranstid: 3 arbetsdagar

    Din försändelse ska levereras av Posten till närmaste utlämningsställe på fredag den 22:a.
    (OBS! Större paket som Klass 5 eller Pall kan ibland ta en dag extra på grund av dess storlek. För dessa rekommenderar vi att beställa senast den 18 december istället)

Tips för att få din order i tid

• Var noga att du anger korrekt mobilnummer när du lägger din order. Om vi kan SMS-avisera din försändelse tjänar du en leveransdag!
• Se till att du får spårningsinformation och kollinummer när du lagt din order. Detta ska komma i samband med mailet från oss där vi informerar om att vi har skickat din order från vårt lager. - Har du inte fått något - kontakta oss direkt!
• Följ ditt paket dagligen så att det ser ut att komma i tid (jämför med en normal leverans).
• Verkar det som att ditt paket fastnat någonstans eller att det kommer knapphändig eller ingen spårningsinformation från Posten? - Kontakta oss eller Posten direkt
• Har du inte fått någon avi trots att ditt paket borde vara framme hos dig redan? - Kontrollera om paketet är framme med hjälp av ditt kolli-id. Avier är bara påminnelser.
• Står det på Postnord.se att det redan är framme men du inte har fått någon avi? - Ta med ditt kolli-id & legitimation för att hämta ut din försändelse

Spåra ditt paket med PostNords app

PostNords app går att ladda ner gratis på App Store eller Google Play Store. Denna smidiga app gör det enkelt att hämta ut dina paket. Om du kopplar ditt telefonnummer till appen, så kommer paket som skickats från vårt lager automatiskt dyka upp i appen. Då får du möjlighet att spåra paketet, och du får notiser när din beställning finns att hämta. I appen kommer du se ett "Digitalt AVI", som gör det enkelt för ombudet att plocka fram ditt paket. Du kan även använda mobilt bank-ID för att hämta ut det, utan att behöva uppvisa legitimation.

En annan smidig finess är att du kan dela din avi med en vän eller familjemedlem, som sen kan hämta ut paketet åt dig. Då använder ni båda mobilt bank-ID för att identifiera er.

Spåra ditt paket med Budbees app

I år har vi även adderat ännu fler fraktalternativ och valmöjligheter vid beställningstillfället! Vi har lagt till Budbee (box- och hemleverans) som fraktalternativ. Perfekt om du har ett favoritombud eller exempelvis vill välja ett ombud nära din arbetsplats. I kassan på Ljudfokus kan du se ett estimerat leveransdatum med Budbee, men ha i åtanke att förseningar kan ske. Leveranser med Budbee kan även ske på lördagar och kvällar. Så fort din order är lagd och Budbee har hämtat upp ditt paket från vårt lager kan du följa ditt ljudpakets resa med Budbee-appen som kostnadsfritt går att ladda ner på App Store eller Play Store.

Spåra ditt Bring-paket med Mina Paket

Du kan även använda Mina Paket-appen från nShift. Den hittar du högt på topplistorna på både iOS- och Android-appbutik. Appen är helt gratis och fungerar på samma sätt som PostNords app. Koppla ditt telefonnummer till appen och skickade paket från Ljudfokus kommer automatiskt komma upp där, oavsett om du valt Bring eller PostNord som fraktalternativ. Smidigt och enkelt!

Visste du även att Bring erbjuder smidig upphämtning av paket. När din beställning landat på önskat ombud kan du gå in på länken i SMS:et och välja Bank-ID som legitimeringsalternativ. Ingen id-handling behövs, det vill säga! Har du fler frågor gällande våra fraktalternativ? Tveka inte att höra av dig!

Kontakt med Kundservice

Har du frågor gällande sista beställningsdatum eller våra olika leveransalternativ? Hör av dig till oss!

Snabba leveranser

Vi jobbar hårt för att du ska få ditt paket så snabbt som möjligt. Alltid fraktfritt vid order över 2500kr.
(gäller ej leverans med pall)

Vi har nöjda kunder

Vårt mål är att sätta ett leende på läpparna och välljud i öronen på alla våra kunder. Vi nöjer oss bara med nöjda kunder!  

Vi kan det vi säljer

Vi har lång branscherfarenhet över flera decennier med målet att alltid finna produkterna som ger bättre ljud för mindre pengar.