Vanliga Frågor

ORDER

Är min order skickad?

Efter slutförd beställning mottar du ett mail till angiven E-post med ditt beräknade leveransdatum och detta är alltså när vi beräknar att du skall
få din produkt. Så snart din order skickas får du även ett mail som bekräftar att din order har lämnat vårt lager. På din sida kan du se ditt kollinummer vilket du kan använda för att spåra ditt paket på Postens hemsida.


Jag vill avbeställa min order, hur gör jag?
Vi avbeställer i den mån det är möjligt. När ordern är packad i och lämnad till posten har vi inte längre möjlighet att avbeställa din order. Det är därför ytterst viktigt att du kontaktar oss så fort som bara möjligt. Var noggrann med att märka ditt mail tydligt i ämnesraden med ”AVBESTÄLL” samt ditt ordernummer för att vi snabbt ska se och prioritera ditt mail. 


Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
För outlösta paket debiterar Ljudfokus.se en avgift på 395 kr. Avgiften motsvarar kostnader för returfrakt, expeditionsavgift samt manuell hantering. Betalningsvillkor för straffaktura är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår följaktligen påminnelseavgift samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss hanteras ångern av dig som ett returärende. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som outlöst och debiteras därefter. Att be utlämningsställe att skicka tillbaka genererar avgifter för oss och hanteras därför som ett outlöst paket. 


Jag har beställt ett paket men har bara fått delar av min beställning, vart är resterande?
När du beställer större paket hos Ljudfokus.se skickas det ibland som flera kollin. Ibland kan dessa levereras vid olika tidpunkter. För att få all information om hur din beställning blivit skickad kan du se din order via 'Din Sida'.


Jag vill returnera en vara, hur går jag tillväga?
Kontakta vår kundtjänst via telefon eller mail för information om ditt returärende. 



Tekniska frågor & Felsökning


Min produkt fungerar inte som den ska, vad gör jag?
Först och främst är det viktigt att produkten är korrekt inställd och kopplad enligt manualen. Om produkten trots detta inte fungerar som den ska ber vi dig att att se fliken Service för att komma till korrekt service-verkstad för din produkt. Att som kund kontakta berörd service-verkstad gör att du får fördelen att direkt prata med en serviceexpert vilket ger dig som kund så kort servicetid som möjligt.


Vad innebär "Multiroom-system"? 
Multiroom-system är ett samlingsbegrepp för olika typer av ljudsystem som samverkar mellan hemmets rum alla. Vanligt är att styrning av ljudsystemet idag sker via din smartphone och zonstyrs via tillverkarnas olika app-lösningar. Några exempel av multiroom-lösningar vi erbjuder är Dayton Audio Hi-Fly och Yamaha MusicCast. 
 





Snabba leveranser

Vi jobbar hårt för att du ska få ditt paket så snabbt som möjligt. Alltid fraktfritt vid order över 2500kr.
(gäller ej leverans med pall)

Vi har nöjda kunder

Vårt mål är att sätta ett leende på läpparna och välljud i öronen på alla våra kunder. Vi nöjer oss bara med nöjda kunder!  

Vi kan det vi säljer

Vi har varit i branschen i över 30 år, och vårt mål har alltid varit bättre ljud för mindre pengar.