Service / Garanti

Service & Garanti-information

Ljudfokus samarbetar med Sveriges ledande serviceverkstäder och leverantörer, det gör att vi kan hålla en hög servicenivå till dig som kund.
Vi har alltid målsättning att hålla så korta servicetider som möjligt.
Det är viktigt att du felsöker varan innan du skapar ditt service-/garantiärende. Om du behöver hjälp med felsökning är du mer än välkommen att kontakta oss.

Hur skapar jag ett serviceärende?
För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver du skapa ett serviceärende, du gör detta i länken längst ner på denna sida.
När ditt serviceärende är skapat, så kommer vi att upprätta kontakt med den verkstad som kommer att hantera ditt service-/garantiärende.
En fraktsedel och ärendekvitto kommer därefter att skickas till dig via mejl, som du sedan skriver ut och sätter på emballaget.
Ifall mailet inte dykt upp, så kolla i skräpmappen då PDF-filer är bifogade och det kan tolkas som spam.
Viktigt är då att ditt garanti- och ärendekvitto är bifogat. Om dessa handlingar saknas, kan du bli debiterad för en undersökningsavgift.

Hur lång är hanteringstiden?
Hanteringstiden för ett garanti-/serviceärende varierar beroende på problemets omfattning och eventuell väntetid på reservdelar. Ett normalt ärende beräknas ta 2-4 veckor.

Kan jag kontakta verkstaden direkt?
Om du skulle behöva service eller support har du ofta möjlighet att kontakta våra samarbetspartners direkt.
Det ger dig som kund fördelen att få prata direkt med en expert på just det aktuella märket. Dessa service-experter kan ofta avgöra direkt om den behövs skickas in eller om det är någonting du själv kan åtgärda.

Undersökningskostnad
Vänligen observera att din garanti täcker så kallade fabrikationsfel.
När det t.ex. gäller ett handhavande-fel såsom felinställd vara täcks detta ej av din garanti/reklamationsrätt.
Det är därför viktigt att du följer de anvisningar som finns angivna i produktens bruksanvisning för att undvika att bli debiterad en undersökningsavgift.
En serviceverkstad har rätt att ta ut en undersökningsavgift (ca 500-700 kr) i de fall där det inte rör sig om ett garantiärende, för att täcka de omkostnader dom haft.

För att vi ska kunna hantera din retur, behöver du skapa ett returärende i vår returportal.
Du behöver fylla i alla uppgifter och dessa hittar du i din orderbekräftelse som skickats via mailen eller via det kvitto/garantibevis i pappersform som följde med i din leverans från oss. Om du är osäker på att du fått detta kvittot så kolla på kartongen, då det vid leveransen sätts i en plastficka.

Ditt ärendekvitto och kvitto på köpet ska skickas med i paketet.

Värt att notera är att du måste ange bokstaven L före både ditt kundnummer och ordernummer för att du skall kunna slutföra ditt ärende.
Skulle det vara en manuellt hanterad order över telefonen så är ditt kundnummer med största sannolikhet ditt mobilnummer och ordernumret börjar med bokstaven O.
Du behöver även ange "antal" på produktraden för att den specifika produkten ska bli markerad.
Är det exempelvis en förstärkare så anger du 1. 


Klicka här för att komma till vår serviceportal!

Snabba leveranser

Vi jobbar hårt för att du ska få ditt paket så snabbt som möjligt. Alltid fraktfritt vid order över 2500kr.
(gäller ej leverans med pall)

Vi har nöjda kunder

Vårt mål är att sätta ett leende på läpparna och välljud i öronen på alla våra kunder. Vi nöjer oss bara med nöjda kunder!  

Vi kan det vi säljer

Vi har varit i branschen i över 30 år, och vårt mål har alltid varit bättre ljud för mindre pengar.